Sosyal ağlarda biz

İLKOKUL ROBOTİK KODLAMA

AMAÇ

Özel Çamlıca Koleji ilkokulunda verilen kodlama eğitiminin genel amacı öğrencilere algoritmik düşünme biçimini kazandırmaktır. Algoritmik düşünme bir işlemin aşama aşama yapılmasını amaçlayan düşünme biçimidir. Öğrenciler algoritmik düşünme ile sorunları parçalara bölerek çözüme ulaşmaları kolaylaşacaktır.

HEDEF

Okulumuzda uygulanan kodlama eğitiminin genel amaçları eğitim gören tüm öğrenciler için aşağıda verildiği şekildedir:

  •  Öğrenciler kodlama eğitimi ile  kod okuryazarlığı bilincini kazanacaktır.
  •  Öğrenci bu eğitimler aracılığı ile bilgisayar bilimlerinin temelini kavrayacak, hayal gücü genişleyecek, algoritma tanımını gerçek hayat problemlerini çözerken de kullanabilecektir.
  • Öğrenciler bilgi teknolojilerini daha bilinçli kullanmayı öğrenirken kullandıkları cihazları kendi çözümlerine uygun olarak programlamayı öğreneceklerdir.
  • Kodlama atölyelerinde, robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkaracaklardır.

Öğrencilerin bu hedeflere ulaşabilmeleri için okulumuz kodlama müfredatını oluşturan 2 basamak tan geçmeleri gerekmektedir.

 

BASAMAK 1

Bu basamakta öğrencilerin öğrenmeleri gereken temel kazanımlar aşağıdaki gibidir:

  • Algoritma mantığını anlayabilmek, verilen bir problem için olasılı algoritmaları yazabilmek. Örneğin, sabah uyandıktan akşam uyuyuncaya kadar yapılan sıralı işlemler.
  • Codeable , Codemonkey gibi kodlama oyunlarında senaryo oluşturabilmek.

 

BASAMAK 2

Bu basamakta öğrencilerin öğrenmeleri gereken temel kazanımlar aşağıdaki gibidir:

  • Kodları küçük parçalara ayrıştırarak sorunları çözme becerilerini edinmek,
  • Program içerisindeki temel komutların nerede kullanılacağını ayırt edebilmek,
  • Dijital cihazlar arasındaki bağlantıyı kavrayabilmek,
  • Lego Wedo 2.0 , Lego Education Mindstorm ve Mbot  setlerindeki robot parçalarını tanıyabilmek, parçaları birleştirip robot oluşturabilmek ve oluşturulan robotun programını yazabilmek.